Baca Juga Cerpen Lain’nya:

Dua Diary

Waktu tidak pernah berhenti memberikan fakta bahwa bulan selalu setia sama bumi mengitari matahari. Itulah gambaran dua orang sahabat yang selalu setia dan tidak pernah berhenti membuat suatu perubahan lebih baik dalam masa...

Aku, Egi dan Pasar Kaget

“Dodol! Bukan gitu caranya!” Egi memukul kepalaku dengan penggaris yang sontak membuatku meringis kesakitan. “Sakiiiittt…” kataku sambil memanyunkan bibir. Egi berdecak sembari menggeleng-gelengkan kepalanya....

Indahnya Hidup ini

“Waktu” ya itu sebutan yang pas untuk salah satu hal yang kejam di dunia. Begitu cepatnya waktu berlalu tanpa memikirkan bagaimana seseorang seharusnya bertindak. Hai namaku Niken Amanda Putri aku biasa dipanggil Manda,...

Rhyme In Peace (Sahabat Yang Terpisahkan)

Hari pertama di MOS Pagi pagi sekali mama mebangunkan ku “cin, bangun nak, sudah pagi nih” sambil membangunkan cinta “Iya mah, bentar 5 menit” jawab cinta “Udah jam berapa ini?” Bilang...

Diet

Caca pulang sekolah dengan muka cemberut. Dia berlari masuk ke dalam kamarnya. “Bukk!!!” Dia membanting pintu kamarnya. Caca langsung merebahkan tubuhnya ke kasurnya dan menutup mukanya dengan bantal. “Kenapa...

“Hai!, Apa Kamu Suka Bikin Cerpen Juga…?”

"Kalau iya... jangan lupa buat mengirim cerpen cerpen hasil karyamu ke kita ya!, melalui halaman yang sudah kita sediakan di sini. Ribuan penulis cerpen dari seluruh Indonesia sudah ikut meramaikan cerpenmu.com loh, bagaimana dengan kamu?

5 Responses to Cinta Terlarang

  1. aq bukan aq 28 August, 2013 at 10:46 pm | | Reply

    sebenarnya…aq jgk mmpunyai cinta y trlarang…tp aq x pnh luahkn kat dia…slama kmi brkwn dia mcm dah tau prasaan syg y ad pda kat aq…dia pnh mmberikn respon tuk bwa aq brcinta…tp aq mnolak dan ckp kat dia …dia adlh idola ku..aq tau cintanya tu hanya pura2,sbb dia dah ad boyfriend…boyfriend dia pun slalu gak msj2 aq..tuk jga kekasihnya…pnh stu ary tu,diorg brgaduh …jd boyfriend ny mngadu kat aq,smbil mnangis3 dia mluahkn sgalanya…aq mnjd serba salah…sbb bkn stakat llaki lain shaja y cuba mrampas kkasihnya..sdgkn aq prempuan pun…mncuba utk mrampas kkasihnya..
    syukurlh…wlaupun syg ku bgtu kuat kat dia..tp aq msi kukuh mnjauhkn diri dr mmbina cinta trlarang itu……

  2. Aab 3 September, 2013 at 12:05 pm | | Reply

    Menyentuh banget cerpen “cinta terlarang” nya… msih ada ga cerpen seperti itu

  3. Puspita Rheza H 9 October, 2013 at 12:43 am | | Reply

    Udah bagus kak cerpennya….

  4. Adlissa 11 April, 2014 at 5:31 pm | | Reply

    Bagus tuh mas cerpenx! :) (y)

  5. iik shania 24 November, 2014 at 2:12 pm | | Reply

    cerpen nya bagus-bagus kaka,..

Leave a Reply